2011. november 8., kedd

Népviseletek...

Mindig szerettem, amikor népviseletbe öltözött embereket láttam,természetesen csodaszép kézimunkával díszitett,és szép szinekben:nem sokat tudok erről írni,mivel már csak nagy ritkán találkozni ilyennel,inkább csak nagy ünnepek alkalmával...de akkor nagyon meg szoktam bámulni!nem is lehet mostanság legyártani azt ..ami évszázadokkal ezelőtt volt,kelmék,vásznak, lenek,szövetek,bársonyok...Hiszen egy darabka bársonyért lejártam a lábam a turkálókban..talán még Ukrajna az..aki ilyeneket gyárt..tehát léteznek még ilyen textiliák..lássunk egy párat:,ez Kalotaszegi:

                                               Ezt a kis videot találtam,kicsit pajzán kivitelben..de legalább nem olyan bemutatóféle..(.épp visszaolvasom az írásomat,itt ott kijavitom a hibákat.)...szerintem ez egy "Élethűbb"..kis filmecske...
                                      a   Torockói...pedig..
                                    itt pedig többféle viselet van..de annyira széles a skála,hogy egyszerüen káprázatos:Erdélyben:.székely viselet,kalotaszegi,máramarosi,torockói..és még sok más vidék,általában érdekesek a sok himzés ,kézimunka,és anyagok...talán előbbi,régebbi bejegyzésem egyikében Gudrun Sjoden,svéd divatkreátort is emlitettem..aki innen szerzi be az Ihletet!(ő viszont Palócföldön járt...).

1 megjegyzés:

  1. Úgy látom hogy mégis itt van ez a bejegyzésem...már nem is tudom mit gondoljak..tán tündérek járnak itt?...:)

    VálaszTörlés