2011. november 5., szombat

Álmaim háza.









Lehet hogy az ember mindig vágyakozik valamire,saját kis otthonra,és habár nekem már megvalósult,mindig álmodozom egy másikról,vagy elképzelem hogy milyent is akarnék...Sokszor azt álmodom,behunyt szemekkel elképzelem hogy itt de jó lenne lakni..nem is az a fontos hogy egy bizonyos stilust képviseljen,de legyenek olyan tulajdonságai,amik bárhol megállják a helyüket,legyen az Provence,Toscana,avagy az Alpok..de az is jó ha a Kárpátokban van..vagy Erdélyben!Szeretem a Kőházakat ,vagy csak legyen legalább egy fala kőből,a faházakat,régi nagy rönkökből,de szeretem a parasztházakat is ,kemencével....Az ablakok lehetnek barnák,zsalugáteresek,de lehetnek zöldek,palócosak,avagy...Kalotaszegiek..mert azok is zöldek..A lábazat legyen kőből,vagy régi téglából!Amit NEM szeretek..az a parketta,a perzsaszőnyeg,és nem szeretem a mintás bútorszöveteket..hiába újra divat,inkább a lenszinű textiliákat!Lakberendezői blogokban sokszor látok rengeteg GICCSET!Hogy mi is a a Giccses,..nem is tudom..de én valahogy mindig reátappintok!Művirágot...SOHA!..de mégcsak lámpácskákat sem..Jajjj.Isten ments...Karácsonyi csili-viliket sem szeretem,inkább tobozokkal,fenyőágakkal diszitek!Imádom a bádogedényeket,vödröket,imádom a kopott deszkaerezeteket,fogasokat,régi kredenceket..Nem szeretem a cifra porcelánt..helyette a vaskos kerámiaedényeket szeretem,a szineseket..az egyszerüségüket!nem szeretem az agyon simitottés vikszolt falakat,helyette a kopott,girbe-gurba,meszeltet!..és mindenekelőtt a kopott téglákat,bárhol,legyen az padló,fal,vagy beépitettkonyhapult!Szeretem a falusi lócákat,a rongyszőnyeget,a régi fonott kosarakat..amit nem azok a kicsi aranyos csetreszeket ..na amit semmire nem lehet használnio..azt nem szeretem!meghatódok,ha egy régi vállkendőt,népviseletet,vagy képkeretet,tükröt találok,mindenképpen a finom szürkés-fehéres-lilás-kékes-zöldes-kopott festetteket..de nem vetem meg a harsány szines pld pirosra festett nagyi-kredencet sem...éshát sokat tudnék még itt erről beszélni...amit utálok az a fém..a FÉNYES rozsdamentes..ha már fém akkor legyen öntöttvas,és kopott,rozsdás..Találtam egy jó kis videot erről..a bútorokról....meg egypár képet is!:).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése