2012. január 10., kedd

"Nagy Pietrosz"csúcs...

Lehet hogy egyesek nemigazán tudják hova tenni,ez a Radnai _Havasok legmagasabb csúcsa,2303 m.magas!
Többször is túráztunk,fiatalabb éveinkben...mostanára egy emlék maradt,Fájó is..meg simogató is,..az hogy a hegy MEGENGEDTE..hogy feljussunk Reá..
              Voltak sima túrák,voltak nehezek,emlékezetesek is!Ezt az utóbbit ..sosem felejtjük el.
             .Három hét augusztusi kánikula után elindultunk:ragyogó napsütésben...arra NEM gondolván hogy ez változhat!Hosszú menetelés,erdőn,patakon át,és egy nagy kerülőmiatt ...eltévedtünk kicsit(na tudtuk azért hol vagyunk..de meg kellett kerülnünk egy esztenát,juhokkal,és nagy kuvaszkutyákkal)..és emiatt jól elment az idő...Rohamosan, fekete felhők után..rengeteget csökkent a hőmérséklet,vihar,..majd jeges eső következett..csak ugy csipkedte az arcunkat......a Buhaiescu..tavak felett jártunk már a gerincen...a szél süvitett,a sziklákba kapaszkodtunk!Egyszercsak a nagyobbik fiam(akkortájt 9  éves lehetett......azt mondta "nem birok tovább"!a papa,és még 5..en mert 7..en voltunk)már elég jó előre mentek..a fiamnak a kapucniját levitte a szél a szakadékba...keservesen gyalogoltunk(ezt a hirtelenjött légnyomás- hőmérsékletesés is okozhatta..én sem voltam külömbül)...
és...támadt egy ötletem...Azt mondtam a fiamnak"jajj,gyere kicsi fiam ,segits anyukának..jajj nem birok,fogd a kezemet..szép lassan..".) ...és ez MENTŐ_ÖTLET..nek bizonyult!!!!
     Lassan -lassan ..látva hogy én alig jövök,meg segitséget kértem"ravaszul..igy aztán :)..ő is új erőre kapott!
      .....        lassan lefelé mentünk már a Mosolygó -Tó katlanja felé..a csúcsot a Nagy-Pietroszt  csak épp megérintettük..siettünk lefelé..hogy a sátrakat is felrakjuk..:)
   Közben ..megelőztek minket a lengyel,szlovák,német turisták...csodálkoztam hogy ebben a hirtelenjött esőben..ők Piros gyapjuzokni,rövidnadrág,kalap,pólóban száguldoztak...(de erre majd visszatérek)
         Felhúztuk a sátrainkat,akkortájt már megvolt az amerikai igloo-másfélkilós kis piros sátram...(jó is lett nem ázott át!)
         A fiúk nekiálltak rőzsét..jobban mondva "vizes,ázott borókát"szedni...ebből csak jó későre lett egy kis tűz...melegitett minket az a 7 deci konyak..amit cipeltünk magunkkal!(7..ünknek)
     Páran a "nagyok"..elmentek és még valami "lélekmelegitőt"kaptak a meteorologiai háznál....mi a "kicsik"tovább áztunk,fáztunk!természetesen..semmi ruhát nem tettünk Nylonba.."MINEK?"..mikor ugysem fog esni...!
 Igy aztán ...amit tudtunk levettünk magunkról.minden vizes volt,bugyiig!!!..Sosem felejtem el ,ahogyan a "lucskos"zoknik,blúzok a tűz köré teritve,sziklaköveken "száradtak"..avagy "Füstölődtek inkább".( na ezért jó a gyapjuzokni,száraz ruha nylonban..ALAPTÖRVÉNY)
           Már késő délután volt,sikerült kaját is főzni!Mindenki 2-max 3 krumplit hozott,a súlyt elosztottuk..igy aztán meglett a "gulyás-leves"konzervhúst felmelegitettünk..és a vizben megfőztük a krumplit!Istenem.....DE FINOM VOLT!.éreztük..visszatér az erőnk!!!M. fiam,hasalt a sátorban..oly fáradt volt..és egy konzervdoboz volt a leveses -tányérja,"CSAJKÁJA"...
A fáradtságtól hamar elaludtunk..még hamarabb ,hajnalban ébredtünk..felváltva tüzeltünk,hogy ne aludjon ki a tűz...Sosem felejtem el magamat:   ....volt egy piros esőkabátom,kapucni felhúzva..úgy néztem ki mint egy "boszorkány!"...:).ahogy a rőzséket raktam a tűzre..:)
 Hajnalban..aztán...a fiuk..poénból..meg akarták" fejni" a Radnai Havasok egyetlen "tehenét"..sajnos egyiknek sem sikerült..de legalább jókedvünk volt!!!!nem volt sem csúcs-csoki..sem fotók..akkor még nem volt ez a digitális fényképre lehetőség!!!
     Megpróbálom egy videoval visszaadni a hely szellemét!..ja..és elfelejtettem mondani,hogy menet közben..Málnázgattunk..de láttuk hogy előttünk járt a nagy medve...is..és ezért késlekedtünk
ha megnéztétek..láthatjátok..gyönyörü,életreszóló élmény!!!!
                                    ESŐBEN is...mert mint tudjuk..."ESŐ UTÁN MINDIG KISÜT A NAP"!
     ....nem tudok most többet írni....:)
                                            Tudjátok...az emlékek......kisértenek!!!!!!

1. Szokták mondani:télen a kenyeret, nyáron a kabátot el ne hagyd!

2. Szerencsések voltatok, hogy ilyen környezetben élhettetek jó ideig, és ki is használtátok ennek a lehetőségeit.
    Igaz, hogy mostanában már csak ritkán juttok ki, de ezeket a ritka alkalmakat is meg kell próbálni minél jobban kihasználni, újratöltődni, még most is ennyi év után új élményekkel hazatérni.

1. Igen....örvendek még annak is ..hogy ezek az emlékek ilyen "élénken"megvannak még...tehát folytatom!...a felsorolást...:)nagyon jó visszaemlékezni...sokat jártunk,biza...