2011. december 5., hétfő

Ma jár a MIKULÁS..

Emlékszem mennyire vártuk...cipőt pucoltunk,bakkancsot vikszoltunk,és sokáig fényesitettük ám..még..még nem elég fényes..reggel mikor felébredtünk,csinos kis csomagok,virgáccsal..sorakoztak..kinnt nagy pelyhekben hullt a hó.utána eltelt jó pár év..!..Igy volt ez akkor is amikor már kedden megbeszéltük a kirándulást!Minden szombaton fennt voltunk a hegyekben..volt egy jó kis csapatunk..Kőháton!.."tehát akkor pénteken délután busz..csapat..hátizsák..sibakkancs..siléc.ezeket mind felcipeltük a hegyre..1000m magasra kb!és mindig olyan 2..és fél óra alatt bennt voltunk a jó kis füstös,meleg,"befagyottvödörvizes"menedékházban!..Aznap beteg voltam,ugy éreztem elégek..nem mondhattuk le csak ugy a kirándulást.."Hiszen megigértük"!..és elindultunk..már akkor hullt kb olyan 10-15 centi hó..az a baj hogy nagy pelyhekben..na ez biztosan locs-poccs lesz..elolvad!..és hull a hó..és hull..mi meg menetelünk a nagy fehérségben!Mikulás napját fennt akartuk ünnepelni  ..a HEGYEN!Nekünk ez életformánkká vált ,a mindenhétvégi kiruccanás..mindig ugyanarra a helyre..Még mindig hull a hó..esteledik..nehezen haladunk..nagy a hó..én zihálok..sipol a mellkasom..érzem lázam van..az elemlámpát többször is beejtettem a hóba..érdekesen világit felfelé..akár egy hangulatlámpa..Barátaink.kicsit elöl vannak,párom vékony zoknival jött..hmm hiába szóltam VASTAGZOKNI?gyapjuból,..az még akkor is jó szolgálatot tesz .he átvizesedik!...haladunk.már 3 órája megyünk..alig vagyunk a félutnál..mi lesz még ebből?...na hoppá..már majdnem ott vagyunk..fennt a K.hát bejáratánál..én teljesen átfáztam,egy fa alatt gubbasztok,vacogok..biztosan  lázam van...párom előrement a menedékházhoz segitséget hozni..(odabennt csak azt rimánkodták a reggel feljövők.."jaj ..csak a nők ne jöttek volna")..ők is megszenvedték az utat)Párom elvan..barát házaspárunk egy kicsit felvillanyozódva ..de ott vannak mellettem....kint süvit a szél,köd is van..nem látni semmit..Utólag derült kis egy 5-6 méteres hótorlasz van az erdő kijáratánál..Én ..imádkozom..tiszta viz vagyok..most hogy visszaemlékszem..láttam a végemet!..jaj.Istenem..csak most segits..nem akarok még elmenni....egyszercsak hangokat hallunk..közben tettünk egypár lépést a tisztás felé..normálisan onnan 10 perc a ház...de ilyen ködben,hófuvásban,semmit sem látunk,,csak forogunk körbe-körbe..!lámpafények közelednek,hangfoszlányok....a párom mivel előrement hozott segitséget!..Hát....most már bennt vagyunk a menedékházban..feeling.az nincs..óriási fáradtság..kályháhozbujás...néma csend..senkinek sincs egy szava sem.mindenki lefekszik!Senkinek nem kell semmi,ilyen még nem volt..se kaja,se pia,se nóta ..!!!Hol van a koccintás,a vacsora,a nótázás?..Mindenki hulla....számhoz veszem a lélek melegitő "akármit"és kortyolnék ..de csak pár csepp ment le a torkomon!...aznap este mindenki lefeküdt...Másnap reggel csoda várt minket..Friss hó a fákon.,....ragyogó napsütés,jó levegő,tiszta ,a köd felszivódott...az igaz hogy a lázam lement..de pici vért köhögtem fel..Na nem kell megijedni..annyira megeröltettem magam..otthon két hétig szedtem a gyógyszert!..állitólag volt egy kis tüdőgyulladásom.!..De a túra..azt sosem felejtem el..azt a kék eget..azt a sok havat a fenyőkön..egy egy fuvallat csak ugy felröppentette a havat..azt a sziporkákat a sipályána havon..ahogy a fény rávilágit.....azt a gyönyörú tájat..Itt van minden a szivemben elraktározva...hogy a mai Mikulás napján elővegyem ,és elmeséljem Nektek!......a nótázást viszont a következő héten bepótoltuk ám!!!!és mindennel dupláztunk!:)
 ..ilyesmit láttunk másnap!..                                                              

2 megjegyzés: