2011. december 1., csütörtök

A Főzésről...

Általában szeretünk enni,mindent,sokat,nem pipiskedünk,viszont arra vigyázok hogy finomakat készitsek!Lehetőleg sok zöldséget,gyümölcsöt,tejterméket..sajnos nem mindig sikerül!Nagy hangsúlyt fektetek arra is hogy változatos legyen a heti-menü!általában egy héten 2-3x van húsos étel,ugy mindig van valami konziztens,laktató..pénteken majdnem mindig Paszulyleves,..tehát bab..egy héten 1x valami édesség is,sok főzelék,amikor a fiam nincs itthon ,azt esszük amit ő..NEM szeret   :tökfőzelék,lucskoskáposzta,lecsó,káposztás-kocka,......amit szeret..az a TÖBBI:csirkepaprikás,rakott krumpli,székelykáposzta,krumplileves,gulyás,rántott hús,sültek,fasirt,töltöttkáposzta!Leveseknél nem nagyon válogat,imádja pld a paradicsomlevest,..a tojáslevest viszont nem szereti!:..Hát ..igy vagyunk ezzel...igyekszünk azért a kedvében járni,ugyis csak hétvégeken van itthon!...vasárnap:Húsleves,rántotthús,krumplipüré!Ez a hagyományos...újabban oly drágába kerül egy jó húsleves..hogy inkább valami különlegeset csinálok:pld Vargányaleves,hagymaleves,(na ezt mondhatom hogy valami ISTENI..megtanultam jól megcsinálni...SZÉCSÉNYBEN ettük..onnan a recept!)..és vasárnap szoktam még rizseshúst,pörköltet,gombásszeletet!
...ma viszont isteni finomat főztem,amit kb 3x csinálok egy évben...MUROK_FŐZELÉK!(vajon párolni,pici vizzel,só-cukor,majd egy kis tejeshabarással+petrezselyemzöldet reá)nagyon finom lett..és zöldpaszulyleves!Az ÉN..levesemnél az a pláne...hogy a rántást ,pici fokhagymával..és TEJJEL eresztem fel!igy a zöldbab nagyon finom ízt kap!!!!ime:
Jó sűrün szeretjük..
 ..a Gordon Bleu..remélem ez az utolsó alkalom hogy ilyent veszek!
Nyammm....

..ja..elfelejtettem hogy a kamrába,spájzba nem lehet bemenni..olyan finom füstölt szagok illatoznak!!!!nem érzitek?...,ma hoztuk haza a füstölőből...fájdalmasan finoman illatozik!!!!!
 ..ömlesztve..mi pácoltuk!...    en gros...
 ...Mesés.milyen gyönyörü szine van,erezések,husikák..h,,mmmmmm.
  ..jja ...ez a kis paszuly majd pénteken lesz .....isteni "otthoni" vajbab!!!!
 visszatérve a főzésre...amit a fiam nem szeret még ..az a kelkáposztafőzelék..vagyis ahogy itt mondják:"PULUTYKA".....sokáig mosolyogtunk is ezen a néven.....
                                 Na....még visszatérek majd ezekre,mára ennyi!..elfelejtettem az este későn bizony ettem pár falatot ebből a füstöltből..LILA HAGYMÁVAL!..Álmodtam is bivalyokkal....:(:(:(                                                                                        

4 megjegyzés:

  1. Tényleg jól néz ki minden, látszik, hogy szeretsz főzni és "házias" vagy!!
    A füstölt húsok meg igazi csemegék még látványnak is!
    Csak így tovább!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!Szeretek főzni..csak ne kelljen állandóan ..lemondani a finomságokról..igaz nem szoktam visszafogni magam!..:)

    VálaszTörlés
  3. Jó az a kamra és a tartalma... Egy apróság, de még az elit éttermek is elvétik: Cordon és nem Gordon. Bleu és Blue.
    A jelentése Kék szalag, és fransziául van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen,teljesen igazad van...CORDON BLEU.....és tudok ám fransziául,nem is keveset!Merci beaucoup!!Monsieur Hajdul!!!!...et Bon appétit!....:)))))a "kordonblőt"... pedig ...már nem szeretem!....jó ideig ettük amig elfogyott...tudok én ennél jobbat is főzni!!!:))))

      Törlés